Viraalimarkkinointi

  Viraalimarkkinointi on mainontaa, jossa mainosviesti kulkee, pääasiassa internetissä, ihmiseltä toiselle nopeasti, kuin virus, linkitysten ja jatkolinkitysten avulla. Siihen liitetään termi WOM (word-of-mouth) ja se perustuu viraaliefekteihin, kuten meemi, puskaradio tai nettijuoru. Jakaessaan mainosviestin esimerkiksi omassa Facebook-profiilissaan, osallistuu asiakas yrityksen markkinointiprosessiin. Muita viraalimarkkinointiin liittyviä termejä ovat referral marketing, buzz marketing, interactive marketing, electronic form of word-of-mouth sekä internet word-of-mouth. Periaattessa se on siis internetissä suusta suuhun leviävä viesti. Puskaradioon verrattuna viesti vain pysyy samanlaisena, kulkiessaan ympäri sähköistä mediaa. Mille tuotteille viraalimarkkinointi soveltuu? Vaikka viraalimarkkinointi on halpaa ja onnistuessaan vertaansa vailla oleva markkinoinnin muoto, ei sen suosiota voi etukäteen ennustaa. Paras … Jatka artikkelin Viraalimarkkinointi lukemista